BESTEL VANDAAG EN PROFITEER VAN GRATIS VERZENDING!
BESTEL VANDAAG EN PROFITEER VAN GRATIS VERZENDING!

Ademhalingsoefening 1 ☽


-
Een ademhalingsoefening is perfect om snel energie te krijgen, je beter te kunnen concentreren of om je meer ontspannen te voelen. Dus voel je je moe, of ben je erg gestresst maak dan een paar minuutjes voor jezelf vrij om je aandacht even op je ademhaling te richten.


  1. Ga zitten zoals jij lekker zit, en goed kunt ontspannen.
  2. Sluit je ogen en adem een paar keer goed in en uit door je neus.
  3. Maak dan een 'peace teken' met je vingers, en vouw die vingers naar binnen. Je ringvinger, pink en duim steken nu nog uit.
  4. Leg je duim en ringvinger nu aan weerszijde van je neus. Je gaat nu om en om je neusgat afsluiten, en door het andere neusgat uit of inademen.
  5. Begin: sluit je rechterneusgat met je duim en adem diep in door je linkerneusgat. Sluit dan je linkerneusgat met je vinger af, til je duim op en adem de lucht uit door je rechterneusgat.
  6. Dan adem je ook in door je rechterneusgat, sluit je die weer af, en adem je uit door je linkerneusgat.


Je wisselt dus steeds af met je vingers. Ga een tijdje door met het afwisselen. Dus:

Ronde 1.  Links inademen - neusgat afsluiten - adem even vasthouden - rechts openen - rechts uitademen.

Ronde 2. Rechts inademen - neusgat afsluiten - adem even vasthouden - links openen - links uitademen.

Deze ademhalingstechniek heet de wisselende neus ademhalingstechniek, ook wel Nadi Sodhana genoemd. De techniek brengt je zenuwstelsel in balans en helpt je ontspannen.

Hoe vaker je een ademhalingsoefening doet, hoe meer effect het je zal opleveren. Maak af en toe eens een paar minuutjes voor jezelf vrij om een oefening te doen. Het is zo goed voor je, en het is zo gedaan!